Kategoriassa Tiedotteet

100 % biohajoavat Urtekram Nordic Beauty luomukosmetiikka­tuotteet kesään ja mökkikauteen

Tanskalainen Urtekram juhlii tänä vuonna 50-vuotista historiaansa. Kööpenhaminassa vuonna 1972 perustettu Urtekram on ollut todellinen luomun pioneeri, jonka kattavasta valikoimasta löytyy ruokatuotteiden lisäksi monipuolinen valikoima ihon- ja hiustenhoitotuotteita. Alusta lähtien Urtekram on halunnut tarjota laadukkaita luomutuotteita kaikkien saataville edulliseen hintaan.

Urtekramin kosmetiikkatuotteet ovat aina luomua, vegaanisia ja koostumukseltaan 100% biohajoavia. Biohajoavuutensa vuoksi tuotteet sopivat erinomaisesti käytettäviksi myös luonnon läheisyydessä, esimerkiksi kesämökillä, retkeillessä ja veneillessä. Luonnonvesiin huuhtoutuessaan Urtekramin luomutuotteet eivät kuormita ympäristöä yhtä paljon kuin tuotteet, jotka sisältävät esimerkiksi haitallisia silikoneja tai mikromuoveja. Ethän kuitenkaan huuhtele tuotteita suoraan luonnonvesiin, vaan myös biohajoavat tuotteet tulisi suodattaa maaperän kautta.

Urtekramin tuotteita käyttäessäsi voit olla varma, että tuotteissa on otettu huomioon ympäristö niin hyvin kuin mahdollista. Suosi siis mökkisaunassa, veneellä tai retkeillessä peseytyessäsi 100% biohajoavia Urtekramin luomutuotteita, niin myös ympäristö kiittää. Urtekramin tuotteet ovat myynnissä ympäri maan, joten hyvin todennäköisesti löydät niitä myös mökkikuntasi päivittäistavarakaupoista.

Urtekram Nordic Beauty tuotteilla on kattava Cosmos Organic -luonnonkosmetiikan sertifikaatti, joka takaa raaka-aineiden, pakkausten ja tuotannon luonnonmukaisuuden. Lisäksi Urtekram on ensimmäinen luomuyritys, joka on saavuttanut arvostetun ISO 14001-ympäristöstandardin.

Urtekram Nordic Beauty tuotteet ovat aina:

• Luomu sertifioituja
  • Vegaanisia
  • Pakattu kasviperäisiin pakkauksiin
  • Koostumukseltaan 100% biohajoavia

100 % biohajoava = tuotteet pilkkoutuvat luonnossa pienemmiksi yhdisteiksi, esimerkiksi hiilidioksidiksi, kun ne ovat kosketuksissa maaperään, maatuvaan maa-ainekseen tai esimerkiksi vedessä esiintyviin entsyymeihin. Raaka-aineiden biohajoavuus on määritelty niin, että nopeasti biohajoavat raaka-aineet pilkkoutuvat testattaessa 28 päivän aikana vähintään 60 prosenttisesti.

Urtekramin hemmottelevimmat kesätuotteet

Urtekram Shampoot ja Hoitoaineet

Urtekramilla on kattava valikoima shampoita ja hoitoaineita erilaisiin tarpeisiin. Intensiivisesti kosteuttavat, virkistävän sitruunaruohon tuoksuiset Wild Lemongrass shampoo ja hoitoaine sopivat täydellisesti auringon kuivattamille hiuksille. Värjättyjä hiuksia suojaavat Soft Wild Rose shampoo ja hoitoaine jättävät hiukset sileiksi ja terveen näköisiksi. Herkälle hiuspohjalle ja koko perheelle sopivat, tuoksuttomat Fragrance Free shampoo ja hoitoaine hellivät hiuspohjaa ja hiuksia lempein raaka-ainein.

Hinta: 7,90/250ml ja 7,90€/180ml

Urtekram Bodywash-suihkusaippuat

Riittoisat ja 100 % biohajoavat koostumukset tekevät Urtekramin suihkusaippuoista luottotuotteen mökkisaunalle. Kesäpäivien koettelemaa ihoa sopii rauhoittamaan aloe veraa sisältävä Wild Lemongrass -suihkusaippua, joka tuo tuoksullaan mieleen tuoreet yrtit ja raikkaan sitruksen. Lempeän ruusuinen Soft Wild Rose -suihkusaippua sisältää ihoa hellivää sheavoita ja jättää ihon puhtaaksi ja hoidetuksi. Kehoa ja mieltä rauhoittava Soothing Lavender -suihkusaippua sopii osaksi rentouttavaa iltarutiinia.

Hinta: 5,90/200ml

Urtekram Hand Wash -nestesaippuat

Mökin kesäkeittiön, huussin tai veneen luottotuote on hellävarainen, mutta puhdistava Urtekramin Hand Wash -nestesaippua. Täysin biohajoava tuote ei kuormita ympäristöä sinne joutuessaan. Saavilla useita aisteja helliviä tuotteita, kuten kepeän ruusuinen Soft Wild Rose, maadoittava Soothing Lavender sekä kirpsakka Wild Lemongrass. Koko perheelle ja herkemmälle sopiva Fragrance Free -nestesaippua on täysin tuoksuton.

4,90€/100ml

Urtekram One drop -suihkusaippuatiivisteet

Veneilijän ja retkeilijän unelmatuote! Pienikokoinen pullo sopii kevyenkin pakkaajan laukkuun. Älä kuitenkaan anna pienen koon hämätä, sillä tiivistemuotoisesta tuotteesta peseydyt jopa 40 kertaa. Tiivistemuotoinen suihkusaippua säästää vettä sekä vähentää muovijätettä. One drop-tiivisteitä löytyy neljässä raikkaassa tuoksussa: Lemon vanilla, Peach blossom, Apple bloom ja Strawberry fields.

Hinta: 5,90/100ml

Urtekram 3 Minutes Mask -naamiot

Piristä kesäillan saunahetkeä hemmottelevalla kasvonaamiolla. Urtekramin 3 Minuutin Naamioilla naamion hyödyt saat irti nopeasti, ja ne sopivat vaikkapa löylyjen väliseen vilvoitteluhetkeen. Kirkastava Seabuckthorn-naamio auttaa ihoa palautumaan kesäpäivien ulkoisista tekijöistä, kuten kuumasta lämpötilasta, saasteista, auringosta ja tuulesta. Suomen luonnosta tuttu tyrni on täynnä C-vitamiinia, joka kirkastaa ihoa. White Clay -savinaamion kermainen koostumus syväpuhdistaa ihon kuivattamatta. Anna valkosaven poistaa kasvojen iholta viimeisetkin aurinkovoiteet ja kesäpölyt. Tehokosteuttava Agave-naamio valmistelee ihon uuteen päivään hoitaen ja palauttaen ihon kimmoisuuden. Agave-naamio sopii palauttamaan ihon kosteuden aurinkoisen päivän jälkeen.

Hinta: 7,90€,/75ml

Saatavuus:

Hyvin varustetut päivittäistavarakaupat, tavaratalot, luontaistuote-ja nettikaupat ympäri maan.

Kuluttajatiedustelut:
kuluttajapalvelu@midsona.fi

Mediatiedustelut:
essi@sugarhelsinki.com

Lue lisää osoitteesta urtekrambeauty.fi

Urtekram Beauty -tuotteet löytyvät myös CosmEthics-appista.

Urtekramin pakkaukset ovat kasvipohjaisia ja valmistettu uusiutuvasta sokeriruo’osta. Lisäksi kaikki käytettävät raaka-aineet ovat korkealaatuisia ja 99-100% peräisin luonnosta. Tuotesisällöt ovat täysin biohajoavia. Urtekramin tuotteet ovat vegaanisia sekä ECOCERT Organic sertifioitu COSMOS standardin mukaan. Tuotteita ei siis ole testattu eläimillä eikä tuotannossa ole käytetty silikoneja, petrokemian tuotteita eikä synteettisiä säilöntäaineita.

Tilaa Sugar Helsingin asiakasuutiskirje

Kerromme Sugar Helsingin ajankohtaisista uutisista asiakkaillemme ja työstämme kiinnostuneille yrityksille kerran kuukaudessa. Kiitos, että haluat olla osa vastuullisten yritysten vallankumousta.